counting the days.



» Cultuuuur! » De eerste week » Eerste foto's! » Arrived. » Houdoe!
woensdag 9 februari 2011
Discriminatie! @ 09:29

HELLEUU!

Wauw, nog steeds geen heimwee! Natuurlijk wel een aantal dingen die
ik gruwelijk mis, maar ja, je kunt niet alles hebben.


Alle lessen die ik ga volgen heb ik nu 1 of 2 keer gehad. De lessen die
er sinds mijn vorige update bij zijn gekomen zijn:
Research in Education: Les in hoe we onderzoek moeten doen, speciaal gericht
op het onderwijs. Heel handig voor mijn laatste jaar volgend jaar waarin we
ook een onderzoek moeten uitvoeren. Voor dit vak moet ik alleen een onderzoeksplan
opzetten. Ik zal maar eens gaan onderzoeken waarom die Engelse het slim vinden
om als docent 2.5 uur non-stop te praten - zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
Culture and Identity in Modern Britain: Alles over de geschiedenis, cultuur en
andere trekjes van de Engelse bekijken. Afgelopen les hebben we onze docent
even laten weten wat onze eerlijke mening was over de aparte manier van doen
van de Engelse (Dood bier? Binge drinking? Arrogantness? Het niet bestaan van
de jurkjes van meisjes tijdens het uitgaan? De deur naar de andere kant openen?)
Media, Children and Youth Culture: Bekijken wat de media voor invloed heeft
op de jeugd van tegenwoordig en hoe je dit op een positieve manier kunt
gebruiken in het onderwijs. Niet alleen tv programma's komen aan bod, we zullen
ook kijken naar spellen als Call of Duty, GTA4 en World of Warcraft.
Misschien krijg ik dan een beter inzicht in de wondere wereld van jongens en nerds.


Het is raar om hier te leven als buitenlander. Ik voel me niet echt
'een buitenlander', maar de Engelse kijken hier blijkbaar heel anders tegenaan.
Na een aantal confrontaties in de bus ("Get back to your own f*cking country!")
ging het afgelopen vrijdag in de supermarkt toch echt te ver.
Joly en ik deden wat algemene boodschapjes waaronder een aantal flesjes
wijn omdat wij volwassen zijn en graag dingen doen onder het genot van een wijntje.
Eenmaal bij de kassa aangekomen vroegen ze natuurlijk om mijn ID-kaart omdat
ik er nog zo lekker jong uitzie. Bij twijfel van de kassiere gaf ik toch ook
maar mijn rijbewijs. Beide kaarten werden niet herkent en het management werd
erbij gehaald. Na 10 minuten discussieren en rondbellen mocht de wijn niet mee
omdat "it's Sainsbury's policy not to accept foreign ID cards".
Discriminatie noem ik het.


Nadda en ik hebben ook de taak op ons genomen om de keuken even onder handen
te nemen. De foto's spreken voor zich..





Naast wat lessen volgens, wat huiswerk maken en wat sporten (boksen is door mij
en Joly omgetoverd in 'wees zo creatief en flexibel mogelijk om je tegenstander
te verslaan', wat veel verwarde gezichten creeert), is er veel tijd over voor leuke dingen.
Zo zijn we weer een aantal keren wezen stappen de afgelopen week, niet alleen
in clubs, maar ook in pubs. Ook heb ik een winkel ontdekt in het centrum
die behoorlijk verslavend is, kleding en gadgets! Bye bye money!





Verder is het deze week wat rustiger geweest, veel series gekeken en onzinnige
dingen gedaan. Morgen een vol dagje les en boksen! Vrijdag naar
Warwick castle & dungeon en party'en!

xoxo

Choose language
click the flag of your language



hello
looks like you're on my blog

WELKOM
volg me op blogger



about
all about me

Saskia, 21, female
Derde jaars lerarenopleiding Engels



i have friends
you know you're jealous

one.
two.
three.
four.
five.
six.
seven.
eight.
nine.
ten.
eleven.
twelve.
thirteen.
fourteen.
fifteen.
sixteen.
seventeen.
eighteen.
nineteen.
twenty.
twenty-one.
twenty-two.
twenty-three.
twenty-four.



♥ ♥ ♥