counting the days.



» Houdoe!
zondag 16 januari 2011
Arrived. @ 09:03

Lieve lezers,

Het is zo ver! Ik woon in Birmingham! Wat een spannende dag. Het begon heel vroeg.
Met de hele familie en een overvolle koffer naar Weeze Airport. Iets wat te
verwachten was, was dat mijn koffer wat te zwaar zou zijn. Ik had mijn pinpas
al in de aanslag om de extra kosten te dekken, totdat ik erachter kwam dat ze
20 euro vroegen voor elke extra kilo. Een totaalbedrag van 160 euro extra was
me iets te veel dus de koffer moest even omgespit worden. Na ook nog een grondige
fouilleer beurt mochten we eindelijk naar onze gate, net op tijd.
Eenmaal aangekomen in Birmingham namen we de taxi naar ons huisje waar we werden
opgewacht door een lief vrouwtje die ons een rondleiding door het huis gaf.
Ieder onze eigen kamer met 2-persoonsbed, een kast en een bureautje. Mijn
kamertje is knus, maar ik kan er zeker wel iets van maken.
Na eventjes buiten rond hebben gelopen en wat grocery shopping gedaan te hebben,
hebben we een aantal huisgenootjes ontmoet. Dit waren ook erasmus studenten, maar
dan uit Spanje. Gezellig mee gekletst en ze hebben ons gelijk al veel uitgelegd
over de buurt en het huis. Ze hadden ons zelfs al uitgenodigd om savonds mee
naar een pub te gaan met een groepje internationale studenten, dit konden we
niet afslaan natuurlijk!
Dit pub-uitje was ontzettend gezellig. Er waren een aantal Spaanse studenten,
één Franse, één Japanse en twee Duitse. Ook waren er twee Engelse bij, want die
vinden internationale mensen super cool. We hebben er gelijk een hoop vrienden bij.
Vandaag even boodschappen wezen doen in de wijk verderop, 10 minuutjes met de bus.
Er werd ons verteld dat hier een goede supermarkt zat, vergelijkbaar met de
albert heijn. Eenmaal aangekomen en rondgelopen bleek dat er naast die AH supermarkt
ook nog een Aldi zat! Helemaal fijn dus.
Vanavond eten we samen met de Spaanse huisgenoten omdat 2 daarvan morgen alweer
naar huis vertrekken. Morgen voor het eerst het centrum van Birmingham in
om nog wat boodschapjes te doen.


xoxo

Choose language
click the flag of your language



hello
looks like you're on my blog

WELKOM
volg me op blogger



about
all about me

Saskia, 21, female
Derde jaars lerarenopleiding Engels



i have friends
you know you're jealous

one.
two.
three.
four.
five.
six.
seven.
eight.
nine.
ten.
eleven.
twelve.
thirteen.
fourteen.
fifteen.
sixteen.
seventeen.
eighteen.
nineteen.
twenty.
twenty-one.
twenty-two.
twenty-three.
twenty-four.



♥ ♥ ♥